Uncategorized

6 wskazówek, które pomogą Ci zorganizować Wesele jak profesjonalista

By 14 marca 2019 No Comments

Organizacja ślubu

Ślub jest jednym z najważniejszych dni w życiu każdej pary. Zanim jednak powiedzie sobie sakramentalne „tak”, musicie zorganizować i zaplanować mnóstwo rzeczy: kościół, salę, liczbę gości, zaproszenia, wybór menu, tortu… Lista wydaje się nie mieć końca!

Planowanie wesela może wydawać się przytłaczającym i stresującym zadaniem. Jeśli jednak zastosujecie się do poniższych wskazówek, może się okazać, że organizacja ślubu przebiegnie gładko, przyjemnie i profesjonalnie.

1.    Ustalcie budżet i trzymajcie się go

Wesele może być bardzo drogie i tak jak w przypadku każdej innej okazji, pojawia się pokusa dodawania coraz to nowszych i ciekawszych atrakcji, które niestety kosztują.  Sporządźcie więc listę wydatków i nie wydawajcie więcej, niż założyliście na początku. Jeśli macie własną listę życzeń dotyczącą tego, co ma pojawić się na weselu, sporządźcie ją już na początku planowania ślubu. Łatwiej policzycie całkowity koszt wesela i ustalicie jego budżet.

Starajcie się go nie przekraczać! Jeśli więc wydacie na coś więcej, niż zaplanowaliście, np. kwiaty, to zmniejszcie budżet przeznaczony na coś innego, np. fotobudkę. Ustalcie priorytety: podzielcie wydatki na niezbędne i dodatkowe. W stosunku do tych drugich możecie być bardziej elastyczni finansowo.

2.    Stwórzcie oś czasu

Opracujcie rozsądną oś czasu – dopasujcie ją do swoich terminarzy i zapiszcie w kalendarzu konkretne, ważne daty. Takie osie możecie znaleźć w sieci. Pamiętajcie, by przestrzegać ustalonych terminów.

3.    Poszukajcie narzędzi do planowania uroczystości

Narzędzia do planowania uroczystości są najlepszymi przyjaciółmi każdego event plannera. Poszukajcie listy rzeczy niezbędnych na ślub z opcją odznaczania tych, które już załatwiliście. Używajcie aplikacji mobilnej do zaplanowania wieczoru kawalerskiego i panieńskiego. Istnieje wiele stron internetowych i aplikacji na smartfony z tego typu narzędziami.

Dla niektórych dobrą opcją będzie praca w Excelu lub na kartce papieru. Ważne, by zapisywać wszystkie wydatki i terminy w jednym miejscu.

4.    Wybierzcie ważne informacje

Pierwszą informacją determinującą wszystkie dalsze kroki jest ustalenie listy gości. Od niej będzie zależał budżet, sala, zaproszenia, jedzenie itp. Po ustaleniu listy gości starajcie się trzymać jej jak najbliżej, dokonując jedynie niezbędnych zmian.

Następnie ustalcie miejsce i datę ślubu. Wybór sali będzie wymagał spotkania się z właścicielami lokali, pozyskania listy oferowanych usług oraz dostępnych terminów. Znalezienie odpowiedniej daty jest niekiedy trudne i pracochłonne, dlatego też zajmijcie się tym odpowiednio wcześniej.

Dobrym pomysłem jest zapytanie właściciela o możliwość odwiedzenia jakiegoś wesela w trakcie. Dzięki temu zobaczycie, jak dana sala wygląda, gdy jest ustrojona i pełna gości.

5.    Spotkajcie się z usługodawcami

Najlepszym sposobem na znalezienie dobrych usługodawców (zespół weselny, catering, kwiaciarnia, fotograf, kamerzysta) jest zapytanie  o nich rodziny, przyjaciół i znajomych. W pierwszej kolejności szukamy więc ludzi z polecenia. Ważne jest, by osobiście się z nimi spotkać w celu ustalenia wszystkich szczegółów. Dobrze jest też stworzyć zapasową listę każdego usługodawcy, na wypadek, gdyby któryś z nich nie wywiązał się z umowy.

6.    Spodziewajcie się niespodziewanego

Żadne wesele nie będzie idealnie w 100%. Spodziewajcie się więc, że coś nie pójdzie zgodnie z planem: zerwany suwak w sukience, brakujące elementy wystroju, opóźnienia, niedoróbki i inne atrakcje. Zachowajcie spokój przez cały czas. Wesela nie są dla osób o słabych nerwach, warto więc podzielić się częścią obowiązków z przyjaciółmi, rodziną oraz świadkami. Miejcie plan awaryjny na część sytuacji, a poradzicie sobie z ich szybką neutralizacją.

Podsumowanie

Większość par zapomina poświęcić nieco czasu na zrelaksowanie się i spojrzenie na swoje wesele z dystansem. Jeśli to możliwe, poproście o porady bardziej doświadczone pary, które ślub i wesele mają już za sobą. Na pewno udzielą wam kilku cennych wskazówek. Nie zapominajcie też o jednej zasadzie planowania wesela – im wcześniej, tym lepiej!

Leave a Reply