Muzyka to jednak sztuka, jeśli chodzi o przemysł muzyczny. W muzyce chodzi o pieniądze!

Jeśli ktoś lub jakakolwiek firma uważa, że ​​twoja muzyka nie zarobi na tym pieniędzy, nie ma absolutnie żadnego zainteresowania tą muzyką. To wszystko w łupinie orzecha. Pamiętaj, zawsze pamiętaj o tym. W przemyśle muzycznym chodzi o pieniądze!

Istnieje kilka źródeł pieniędzy do zarobienia w branży muzycznej. Obejmują one między innymi:

· Rekordowa sprzedaż

· Utwory wykonywane w radiu

· W filmach i telewizji

· Koncerty

· Pisania piosenek

· Produkcja

· Merchandising

· Reklama

· CD-ROM / DVD

Jeśli jesteś artystą i chcesz zająć się biznesem muzycznym, potrzebujesz 3 bardzo ważnych osób w twoim kącie, które codziennie dla ciebie mrugają. Zawierają:

· Kierownik osobisty – Najważniejszy z trzech. Powinni mieć kontakty w branży muzycznej, mieć oko na całą twoją pracę, doradzać, co robić, pomagać w promowaniu twojej muzyki, zatrudniać producentów, rejestrować się, kiedy koncertować. itp. 15% i 20% przychodów brutto ze sztuki oraz dobre relacje z wytwórniami A&R, działami marketingu / sprzedaży i promocji.

· Prokurator prokurator – Dobry prawnik, ekspert w dziedzinie muzyki, będzie wiedział, jak właściwie negocjować i konstruować umowy zawarte przez artystę. Muszą mieć dobre kontakty i godne zaufania. Spodziewaj się zapłacić od 100 do 200 za godzinę za dobrego prawnika muzycznego. Jeśli prawnik uważa, że ​​możesz zostać podpisany, wprowadzają ustaloną opłatę i pobierają procent zarobków artysty. W większych miastach zapłacisz więcej w mniejszych miastach.

· Agent muzyczny – Zarezerwuj koncerty i wyjątkowy wygląd. Osobisty menedżer pomoże artyście w wyborze dobrego agenta.

Jeśli zaczniesz zarabiać i zaczniesz zarabiać duże pieniądze, potrzebny będzie dobry menedżer / księgowy, aby poradzić sobie z twoją sytuacją podatkową, przeglądać sprawozdania z tantiem, podróże finansowe, oferować porady inwestycyjne i jak zarządzaj swoimi pieniędzmi.

Identyfikacja poprzez wysłanie dema do wytwórni nie jest niemożliwa, jednak przez 99,9% czasu twój materiał nie będzie słyszalny. Nawet jeśli masz najlepszą piosenkę na świecie, to nie słucha. Wytwórnie chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność, aby nie słuchać niechcianej muzyki. Wytwórnie nie chcą słuchać wielu piosenek, a następnie ponoszą odpowiedzialność, jeśli ktoś powie, że ich materiał został skopiowany.

Jeśli zdecydujesz się wysłać płytę CD do wytwórni, prześlij materiał „zamówiony”. Najpierw skontaktuj się, najlepiej z działem artystów i repertuaru (A&R). Najpierw zadzwoń i porozmawiaj z kimś. Po przesłaniu płyty CD monitoruj, czy osoba docelowa otrzymała Twój materiał, i kolejne wezwanie, aby ustalić, czy zostało przesłuchane. Prześlij od 3 do 6 utworów i wyślij biografię oraz swoje zdjęcie. Ponownie nie jest to preferowany sposób przesyłania materiałów do dużych wytwórni.

Dopóki nie będziesz mieć w swoim kącie konsultantów biznesu muzycznego, które próbujesz promować, i wokół ciebie będzie słychać gwar, demo nie dotrze do decydentów w wytwórniach płytowych. Codziennie wymieniaj firmy, które otrzymają tysiące niezamówionych płyt CD. Jest prawdopodobne, że dysk CD zostanie wyrzucony do kosza na śmieci w zacisznym pokoju wypełnionym przepełnionymi pojemnikami z płytami CD.

Wytwórnie, które chcą współpracować z artystami o silnej historii sprzedaży. Są to artyści, którzy mogą tworzyć i sprzedawać własne płyty CD lokalnie lub regionalnie. Wytwórnie płytowe chcą współpracować z artystami, którzy wykonują swoje materiały, i dzieje się w nich „szum”. MC Hammer, zanim stał się sławny, wykonał własne materiały i sprzedawał własne płyty, dopóki nie został podpisany przez dużą wytwórnię. MC Hammer ma duży wpływ na negocjacje dobrego kontraktu, ponieważ udowodnił na szczeblu lokalnym, że może sprzedać płyty.

Firmy fonograficzne chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność. Jeśli jesteś zarejestrowany, jesteś uważany za inwestycję, która będzie wymagała trochę pieniędzy, a oni chcą zobaczyć zwrot z premii z zainwestowanych w ciebie pieniędzy. Im więcej możesz udowodnić, że możesz sprzedać płytę, tym większa szansa na podpisanie.

Jeśli zarejestrowałeś się w wytwórni, artysta wszedłby do studia i nagrał piosenki dla wytwórni. Firma fonograficzna wykonuje kopie nagrania głównego i wysyła je do dystrybutora. Dystrybutor jest hurtownikiem, który następnie sprzedaje płyty CD w sklepach takich jak Best Buy, Sam Goody i Tower Records. Następnie wytwórnia pompuje pieniądze marketingowe, ogłaszając i promując twoją muzykę z nadzieją na sprzedaż płyt, dzięki czemu staniesz się gwiazdą i staniesz się bogaty!

To nie jest tak proste, jak się wydaje. Dobry zespół ludzi wymaga wiele wysiłku. Wszyscy muszą współpracować, aby tak się stało. Za kulisami zwykle pracuje wiele osób, które czynią aktora supergwiazdą.

Firmy fonograficzne są często dzielone na 4 grupy: · Duże firmy fonograficzne – dysponują zasobami rejestracyjnymi i operacyjnymi, aby ukończyć wszystkie funkcje sprzedaży płyt. Główne firmy zajmujące się nagrywaniem marek są zintegrowane, ponieważ mogą zajmować się promocją, sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w celu sprzedaży muzyki. Głównymi wytwórniami płytowymi są Arista, Atlantic, Capital i Sony.

· Kluczowe etykiety związane z etykietą – mają specjalne umowy z głównymi wytwórniami płytowymi, w których główna wytwórnia może finansować nagrania mniejszych wytwórni i koszty operacyjne w zamian za część mniejszych zysków wytwórni.

· Niezależna wytwórnia – rozpowszechnia rekordy według głównych wytwórni. Niezależne wytwórnie mają niewielu pracowników. Mają potencjał do znalezienia talentu, podpisania talentu, zobaczenia nagranej muzyki i zawarcia umowy z głównymi wytwórniami, aby realizować promocję, marketing i inne funkcje.

· Bardzo niezależna wytwórnia – Niepowiązani z dużą wytwórnią i dystrybuują swoją muzykę za pośrednictwem niezależnych dystrybutorów.

Departament A&R (Artyści i Repertuar)

Dział A&R jest łowcą talentów. Są odpowiedzialni za znalezienie nowych talentów. To oczy i uszy wytwórni. Jednak tylko dlatego, że jesteś zarejestrowany w wytwórni, ponieważ preferencja przedstawiciela A&R nie oznacza, że ​​twoja płyta CD zostanie wyprodukowana i wydana. Kierownicy wyżsi w firmie mogą anulować umowę, jeśli uważają, że płyta CD nie zostanie sprzedana. Firma fonograficzna musi zainwestować kilkaset tysięcy dolarów w wydanie płyty CD, więc są bardzo ostrożni w kwestii tego, kogo wydają.

Dział marketingu i sprzedaży

Ten dział jest odpowiedzialny za wzbudzanie zainteresowania muzyką i po raz pierwszy w sklepach detalicznych pomysł noszenia płyty CD. Odpowiadają za promocję towarów, ogłoszenie płyty CD, ekspozycje w sklepie, reklamę, okładkę płyty itp.

Departament Promocji

Ten dział odpowiada za odtwarzanie twojej muzyki w radiu. Osoby w tym dziale odwiedzą różne stacje radiowe, aby przekonać je do odtworzenia twojego materiału. Jeśli twój materiał nie jest odtwarzany, teraz nie masz pojęcia. Ludzie będą patrzeć na twoje CD w sklepie i zastanawiać się, kim jesteś. Istnieje również bezpośredni link do sprzedaży płyt CD, ile razy utwór tej płyty będzie odtwarzany w radiu. Więcej czasu antenowego oznacza większą sprzedaż płyt CD dla wytwórni.

Pamiętaj, że muzyka to sztuka, ale w firmach fonograficznych chodzi o pieniądze. Pamiętaj, że to biznes. Pamiętaj, że wszyscy wychodzą, aby zarabiać pieniądze. Gdy tylko ludzie uwierzą, że nie możesz dla nich zarabiać, pozostaniesz w tyle, a ci sami ludzie wrócą, aby znaleźć innych nowych artystów, którzy ich zdaniem będą zarabiać. Niestety, historia biznesowa nie wierzy w małżeństwa. Jeśli twoja pierwsza płyta nie była sukcesem, to nie. Rzadko jest druga szansa. Zawsze są za tobą inni wspaniali ludzie, dla których są popularni.

Dystrybucja

Większość dużych sprzedawców detalicznych, takich jak płyty Tower, nie będzie nosić płyt CD, chyba że płyta ma dystrybutora. Silny dystrybutor zapewnia, że ​​Twoja płyta CD jest dostępna w wystarczającej liczbie miejsc, aby sprzedać ją, aby w końcu zarobić pieniądze. Duże marki używają dużych dystrybutorów do lepszego pozyskiwania zapasów. Po latach konsolidacji w Stanach Zjednoczonych istnieje tylko 5 głównych krajowych dystrybucji hurtowych należących do konglomeratów, które również posiadają główne marki marek. Oni są:

· BMG (akcje Arista, BMG i RCA)

· EMI (akcje Capital i Virg).

· Sony Music (akcje Columbia, Epic i Sony)

· Universal Music Group (dystrybucja Interscope, Island / Def Jam i MCA)

· WEA (dystrybuuje Atlantic, Elektra i Warner Bros.)

Dystrybucja za pośrednictwem Internetu Wytwórnie płytowe i artyści coraz częściej korzystają z Internetu do rozpowszechniania swojej muzyki. Nieznani artyści mogą również używać witryn takich jak mZeus.com, http://www.mZeus.com, aby generować szum o swojej muzyce. Jednak nieznani artyści wciąż muszą ciężko pracować, aby uzyskać gwar o swojej muzyce. Ostatecznie, dobrym pomysłem jest podpisanie umowy z dużą wytwórnią. Główne wytwórnie mają siłę finansową i ludzi, którzy dają ci szansę na bycie sławnym.

Spojrzmy prawdzie w oczy. Chodzi o pieniądze! Tak, przemysł rozrywkowy może wydawać się zabawny i ekscytujący, ale ludzie są tutaj, aby zarabiać pieniądze. Jako artysta najważniejszym kontraktem w branży muzycznej jest kontrakt płytowy. Royalty to część pieniędzy ze sprzedaży płyt wypłaconych artyście za jego muzykę. Wytwórnia, która jest uzgodnioną umową prawną między wytwórnią a artystą, określi, ile artysta ma prawo do innych rzeczy.

Aktor powinien dobrze rozumieć sposób obliczania opłat licencyjnych. Dobry prawnik muzyczny może pomóc w tym procesie, upewniając się, że artysta otrzymuje wynagrodzenie, na jakie zasługuje. 13% tantiem dla jednego aktora może być dużym zyskiem, jednak 13% tantiem dla innego to prawdopodobnie „chump change”.

Tak działają liczby. Artysta pomyślnie podpisał kontrakt płytowy. Artysta idzie do studia i pilnie pracuje nad stworzeniem płyty CD, która jest w pełni obsługiwana przez wytwórnię. Firma fonograficzna za pośrednictwem swoich akcji sprzedaje płytę CD z sugerowaną ceną detaliczną (SRLP) w wysokości 17,99 USD za cenę detaliczną za około 10,99 USD. Akcje przyniosą 10% – 14% za 10,99 USD. Dlatego wytwórnia otrzyma około P SRLP w wysokości 17,99 USD. Niezależne firmy fonograficzne mogą otrzymać mniej niż ½ w SRLP. Duże firmy fonograficzne będą płacić tantiemy artystyczne jako procent SRLP.

Stawki poszczególnych artystów będą się różnić w zależności od sukcesu sprzedaży ich nagrań. Dla nowego artysty, który nigdy nie miał umowy, ani nie sprzedał mniej niż 100 000 albumów, średnia stawka opłaty licencyjnej wynosi od 12% do 14% SRLP. Dla niezależnej wytwórni może to od 10% do 14% SRLP. W przypadku uznanych artystów z historią sprzedaży od 200 000 do 500 000 albumów stawka opłat licencyjnych wynosi prawdopodobnie 14% do 16%. W przypadku artystów sprzedających ponad 750 000 albumów stawka opłat licencyjnych może wynosić od 16% do 18%. Jak widać, im więcej sukcesów odniesie artysta, tym wyższe opłaty licencyjne. Ponadto tantiemy mogą opierać się na tym, jak dobrze są sprzedawane. Na przykład zapis kontraktowy może wskazywać, że artysta może zarobić 12% za pierwsze 100 000 sprzedanych sztuk, 14% za 100 0001 do 300 000 sprzedanych sztuk i 16% za ponad 300 000 sztuk sprzedany.

Ale trzymajcie swoje konie. Jeśli sprzedajesz 500 000 albumów i masz opłatę licencyjną w wysokości 12%, nie oznacza to, że możesz uzyskać 12% z 500 000 w SRLP w wysokości 17,98 USD, co równa się 1 078 800 USD. Wynika to z faktu, że zgodnie z zapisami umowy ewidencyjnej istnieją odliczenia (koszty), które należy odliczyć.

Aby rozpocząć grę, wytwórnia odejmie od SRLP „opłatę za opakowanie”, która zwykle wynosi 20% w przypadku kaset i 25% w przypadku płyt CD.

Po drugie, częściej aktor jest odpowiedzialny za zapłacenie producentowi nagród części swoich tantiem. Zazwyczaj producent otrzymuje od 3% do 4% SRLP.

Po trzecie, w dokumentacji biznesowej umowa może stanowić, że tylko artysta generuje opłaty licencyjne w wysokości 85% jednostki sprzedaży. Za każde 100 sprzedanych albumów, 15 sprzedanych albumów artysta nie ma opłat licencyjnych.

Przede wszystkim firma fonograficzna zatrzyma część pieniędzy z tantiem, ponieważ dystrybutor zazwyczaj ma umowę z punktami sprzedaży na przywrócenie i kredytowanie sklepów z pieniędzmi z niesprzedanych jednostek. To bardzo ważne, ponieważ duża część twojego albumu zostanie zwrócona wytwórni, jeśli album nie zostanie sprzedany! Wstrzymane pieniądze nazywane są rezerwą. Rezerwy, które mogą być przechowywane przez 2 lata, zanim zostaną wypłacone artyście. Zwykle główny rekordzista ma rezerwę w wysokości od 25% do 40% tantiem.

Po piąte, zaliczki wypłacone przez wytwórnię na rzecz artysty są potrącane z honorariów artysty. Zaliczki obejmują między innymi:

· Studio nagrań kosztuje (nowi artyści w ramach niezależnej promocji otrzymują od 0 do 80 000 USD, nowi artyści w dużej wytwórni od 150 000 do 400 000 USD

· Zatrudnij niezależnych promotorów, którzy pomogą sprzedawać albumy

· Koszt wykonania teledysku (promocja i tani teledysk mogą kosztować od 150 000 do 200 000 USD.

Kiedy zarabia się na sprzedaży płyt, koszty te są odejmowane od tantiem artysty. Nazywa się to ponownym zamachem stanu. Dlatego jeśli notatka artysty nie powiedzie się, artysta może nie zobaczyć zgnilizny. Jeśli tantiemy są niższe niż potrącenia, artyści mogą być winni pieniądze wytwórni, zmieniając kolor na czerwony! Ten ujemny koszt można przynieść w następnym wydaniu albumu. Dobra umowa płytowa nie pozwoli na przeniesienie ujemnego kosztu z jednego albumu na inny (wzajemne zabezpieczanie). Jeśli nic więcej nie jest wytwórnią płytową, płyta na ogół zjada.

Istnieje wiele innych kosztów, których wytwórnia nie obciąży artystów. Obejmuje to marketing i promocje wewnętrzne (bezpłatne płyty CD itp.).

Więc ile artysta robi dla złotego albumu (sprzedano 500 000 albumów).

Zobacz matematykę:

CD (sugerowana cena detaliczna SRLP) = 17,99 USD Mniej opakowań CD 20% = -4,50 NETTO = 13,49 USD Razy: stawka honorariów dla artystów (12% – 3% dla producenta) = X 9% tantiem brutto na CD (9% z 13,48 USD) = 1,21 USD razy 500 000 albumów = 500 000 USD SUMA RAZEM = 605,00 USD Razy: Przynosząc% opłaty (15% lub = bez tantiem) = X 85% Brutto 514,250 USD Mniej postępów: nagrania, promocje, teledyski, trasy = -350 000 USD CAŁKOWITA ROYALTY NA ARTYSTĘ = 164.250 USD – Rezerwy (35%) zwrócone przez detalistę) = -57,487,50 USD (1) DZIŚ POPRZEZ ZMIANĘ ARTYSTY = 106 762,50 USD

(1) Rezerwy zostaną wypłacone artyście w ciągu 2 lat, jeśli nie zostaną zwrócone płyty CD w sprzedaży detalicznej

Pamiętaj, że artysta musi zapłacić PODATKI! Nie zapomnij, że wujek Sam musi to zdobyć! Nie zapomnij również o Personal Manger, Adwokacie, Księgowym, Agencie i innych kosztach.

Istnieje jednak wiele innych opłat licencyjnych, które może uzyskać aktor. Należą do nich, Kluby, Kompilacje CD, Samplery (tanie albumy, w których pojawiają się niektórzy artyści), Premium (albumy sprzedawane z innymi produktami, takimi jak płatki zbożowe) , Film Soundtrack Album, Music Video Sales, Greatest Hit’s Album, Foreign The Royalties (utwory wykonywane w kilku zagranicznych stacjach radiowych płacą tantiemy, w przeciwieństwie do USA), Master Use License (muzyka używana na filmy, telewizja, reklamy, Internet, CD-ROM i DVD) itp.

Oczywiście ze względu na Internet zasady opłat licencyjnych ulegają zmianie. Wiele osób kupuje teraz swoją muzykę przez Internet. Pomyśl tylko, że nie jest wymagane pakowanie ani dystrybucja w tradycyjnych sklepach detalicznych. Niektóre strony internetowe pozwalają klientom kupować pojedyncze utwory zamiast albumu. Obecnie zachodzą zmiany w sposobie obliczania opłat licencyjnych z powodu Internetu. Wielu prawników domaga się opłat licencyjnych w oparciu o każdą piosenkę sprzedawaną w przeciwieństwie do każdego sprzedanego albumu. Bądźcie na bieżąco!