FOTOGRAFIA PRODUKTOWA 360

By 24 lutego 2017Fotografia

Trudno sobie wyobrazić współczesną rzeczywistość bez Internetu, który służy nie tylko do rozrywki czy poszukiwania informacji, ale także do wykonywania przelewów, załatwiania spraw urzędowych i robienia zakupów. Zwłaszcza ta ostatnie branża – czyli e-sklepy – rozwija się w bardzo dynamiczny sposób i z roku na rok zyskuje coraz większe grono zwolenników. Systematyczny wzrost sklepów w bezpośredni sposób przekłada się na ich konkurencyjność. Współczesny klient zaczyna to wykorzystywać, co w konsekwencji sprawia, iż jego wymagania względem e-sklepów są coraz wyższe. Dzisiaj już nie wystarczy obszerny opis produktu i umieszczenie na stronie kilku fotografii. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć szanse na sprzedaż potrzeba znacznie więcej.

 

Czym jest fotografia produktowa 360

Fotografia produktowa 360 (zwana inaczej obrotową) to stosunkowo nowe rozwiązanie fotograficzne, które jeszcze nie jest standardem, ale powoli zaczyna zdobywać coraz szersze grono zwolenników. Dlaczego? Otóż ten typ fotografii pozwala przedstawić przedmiot z różnych stron i pod różnym kątem – to odwiedzający stronę klient decyduje, który fragment produktu chce obejrzeć. Dodatkowo należy pamiętać, iż zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami więc dokładna oraz realistyczna fotografia przekona ich do zakupu znacznie bardziej niż najbardziej obszerny opis produktu.

Fotografia produktowa 360 wykorzystuje podstawową zasadę – przedstawia dany przedmiot z niemal każdej strony. Ten rodzaj wykonywania zdjęć umożliwia interaktywne przedstawienie produktu, którego obraz obraca się w różnych kierunkach. Wartością dodaną interaktywnej fotografii produktowej jest możliwość umieszczania na niej hotspotów, czyli niewielkich punktów, których kliknięcie wywołuje szereg akcji – powiększenie obrazu, wyświetlenie się informacji o produkcie lub przeniesienie na stronę szczegółowego opisu. Rozwiązania tego typu dają niemal nieograniczone możliwości, a przedstawianie produktu jest niezwykle dokładne i szczegółowe.

Zalety fotografii produktowej 360

Fotografia produktowa 360 posiada szereg zalet w które niewątpliwie warto zainwestować. Podstawową korzyścią jest możliwość dokładnego odzwierciedlenia produktu. Ma to niebagatelne znaczenie, gdyż dzisiejszy klient e-sklepów poszukuje zwłaszcza wiarygodności i prawdziwego opisu sprzedawanych towarów. A firma prezentująca towary w wiarygodny sposób zyskuje zaufanie klientów. Dodatkowe korzyści ze stosowania tego typu fotografii to:

  • większa liczba odwiedzin e-sklepu (fotografie interaktywne niewątpliwie przyciągają klientów, gdyż nie tylko są bardziej dokładne, ale także dużo bardziej atrakcyjniejsze od zwykłych zdjęć),
  • budowanie pozytywnego wizerunku (firma wykorzystująca rzetelne zdjęcia uchodzi za bardziej wiarygodną)
  • wyprzedzenie konkurencji (ze względu na jeszcze niewielkie zastosowanie fotografii obrotowej, może ona stać się elementem wyróżniającym na tle pozostałych e-sklepów).

Dodatkowym plusem fotografii obrotowej jest fakt, iż większość animacji jest responsywnych, czyli dostosowanych do wyświetlania nie tylko na ekranach komputerów, ale także tabletów i smartfonów.

Fotografia produktowa – Sprawdź naszą ofertę zdjęć produktowych

Leave a Reply